Bentley Arnage te koop

R 6.75 V8 - First owner/Orig. NL -

Transmissie

Automaat

Tellerstand

31.388 km

Vermogen

405 / 298

Prijs

€49.950,-

Merk

Bentley

Model

Arnage

KM stand

31.388 km

Datum eerste toelating

06-01-2003

Transmissie

Automaat

Brandstof

Benzine

Carrosserie

Sedan

Kleur

BLAUW

Aantal versnellingen

4

Btw marge

Marge

Zou ik u mogen begeleiden bij de aankoop van uw Bentley Arnage?

Diesel

Diesel Waardenburg

Verkoopadviseur

Bent u van plan een Bentley Arnage te kopen?

Op onze website www.hoogselections.nl vindt u een uitgebreide fotoreportage van al onze auto's / Go to www.hoogselections.nl to find all available photos of our current stock

Weer heeft HooG Selections een prachtige auto in haar collectie opgenomen met deze zeer exclusieve en bijzonder fraaie Bentley Arnage R afkomstig uit 2003. Nieuw in Nederland geleverd, afkomstig van de eerste eigenaar en met slechts 31.000 kilometer ervaring met recht een uniek exemplaar…

Als gevolg van de heropleving van Bentley en de verkoopsuccessen van Rolls Royce besloot toenmalig eigenaar Vickers om een opvolger voor zowel de Mulsanne als zustermodel de Silver Spirit te gaan ontwikkelen, die beiden al sinds 1980 op de markt waren.
Het idee was om beide modellen in Crewe te gaan bouwen waarbij de motor van een andere partij betrokken zou gaan worden.
Hierbij werd er gedacht aan krachtbronnen afkomstig van General Motors en Mercedes, maar viel uiteindelijk toch de keuze op een tweetal BMW-motoren.
De nieuwe Bentley Arnage kreeg de beschikking over de 4.4 liter grote V8 welke voorzien was van twee turbo's, terwijl de nieuwe Rolls Royce Silver Seraph voorzien werd van de ongeblazen en 5.4 liter grote V12 bekend uit de BMW 750i.
Vanwege de overnamestrijd tussen BMW en Volkswagen van zowel Bentley als Rolls Royce dreigde BMW de motorenleverantie stop te zetten en kwam Volkswagen als nieuwe eigenaar van Bentley mogelijkerwijs in de problemen wanneer BMW echt zou stoppen met het leveren van motoren. Zelfs nadat BMW al eigenaar was geworden van Rolls Royce was het risico voor Volkswagen gewoonweg te groot.
Een en ander resulteerde er dan ook in dat VW besloot om de vroegere 6.75 liter grote V8 weer van stal te halen en zo ontstonden er van de Arnage twee modellijnen. De met de BMW V8 uitgeruste Arnage werd 'Green Label' genoemd, terwijl de Arnage voorzien van de echte Bentley V8 als 'Red Label' verkocht zou gaan worden.
In het kort was de 'Red Label' in alle opzichten een Bentley in de klassieke zin van het woord, terwijl de 'Green Label' met BMW-hart eigenlijk de betere auto was. Niet alleen was het ruim 200 kg lichtere motorblok vele malen moderner, ook het brandstofverbruik lag aanzienlijk lager en door de gewichtsbesparing was ook het rijgedrag van de Green Label aanzienlijk sportiever dan dat van de Red Label.
Ondanks alle technische pluspunten stierf de Green Label uiteindelijk een stille dood, en werd de Arnage in de jaren die volgde alleen nog maar gebouwd met de echte 6.75 liter grote Bentley V8.
De Red Label evolueerde uiteindelijk door in de R en om het programma compleet te maken volgde in 2002 de ultieme Arnage in de vorm van de Arnage T. Deze versie had een nog krachtiger versie van de welbekende V8 en leverde nu maar liefst 457 pk en een ontzagwekkend hoog koppel van 875 Nm. Hiermee was de T in staat in minder dan 6 seconden van 0-100 km/h te sprinten en haalde een topsnelheid van 270 km/h.
Het is medio 2005 wanneer een kleine facelift wordt geïntroduceerd en de Arnage een nieuw ontworpen front krijgt waarbij inspiratie gevonden werd in de vroegere Continental R en de Continental GT- en Flying Spur modellen. Naast de optische wijzigingen werd ook het interieur licht opgefrist en verdwenen de BMW-schakelaars voor nieuw ontworpen exemplaren met een hoogwaardiger uitstraling dan voorheen.
Met ingang van het 2007 modeljaar werden de Arnage R- en T-modellen nog een laatste keer vernieuwd. De Garrett turbo's werden vervangen door exemplaren van Mitsubishi en de stokoude 4-traps automaat afkomstig van General Motors werd vervangen door een modern ZF-exemplaar voorzien van zes versnellingen. De Arnage R had na deze wijzigingen nu 457 pk en een koppel van 875 Nm, terwijl de Arnage T maar liefst 500 pk kreeg en een megalomaan hoog koppel van maar liefst 1.000 Nm. Hiermee sprintte de T nu in 5,5 seconden van 0-100 km/h en haalde een topsnelheid van 288 km/h. Niet minder dan bizarre waardes, zelfs 15 jaar na dato!
In september 2008 kondigde Bentley de zogeheten 'Final Series' aan, een in gelimiteerde oplage van 150 stuks gebouwde uitvoering op basis van de Arnage T.
In augustus 2009 werd de opvolger Mulsanne aan het grote publiek voorgesteld en kwam er na 11 jaar in productie geweest te zijn een einde aan de Arnage.

Na de hopelijk niet al te lange geschiedenisles nemen wij u graag mee naar de hier door ons aangeboden Arnage R, in alle opzichten een uniek exemplaar.
Deze Arnage werd begin januari 2003 nieuw geleverd in Nederland door toenmalig Bentleydealer Hessing in De Bilt. Uitgevoerd in een prachtige combinatie van diep donkerblauw metallic afgezet tegen een zeer fraai lichtbruin interieur afgewerkt met schitterend en diep glanzend houtfineer maken dit een lust voor het oog.
Aan zowel het exterieur alsmede het interieur of beter gezegd de gehele auto valt af te lezen hoe weinig ervaring deze heeft. In al die jaren werd er slechts 31.388 kilometer met de Bentley gereden, een werkelijk unieke stand voor een auto als deze, zelfs internationaal gezien!
Het gevoel wat deze Bentley geeft met rijden is eigenlijk met geen pen te beschrijven. De 6.75 liter grote V8 doet zijn werk in stilte, maar wanneer het gaspedaal diep in het zo fraaie tapijt wordt gedrukt wordt het zacht roffelende en typische V8-geluid bijgestaan door het tweetal duidelijk hoorbaar werkende turbo's. Hiermee ontstaat een diep donker klinkende symfonie die niet alleen heel fraai klinkt maar bovenal een onuitwisbare indruk maakt. Een auto zo groot, zo zwaar en zo imposant zodanig laten presteren is niet minder dan hoogst indrukwekkend. En, om deze woorden nog wat extra kracht bij te zetten; bijzonder verslavend! Om met een zeer bekend autojournalist te spreken, 'Buckingham Palace on wheels'…

We schreven al dat onze Arnage nieuw in Nederland geleverd is en los van de waanzinnige conditie waarin deze verkeert is ook het onderhoud up-to-date uitgevoerd. De eerste jaren werd dit uitgevoerd door de officiële Bentleydealer waarna een bekende specialist uit Zuid-Holland het laatste onderhoud heeft uitgevoerd. Alle originele boekjes zijn bij de Bentley aanwezig tezamen met de originele kentekenpapieren en overige bescheiden zoals een officiële Bentley druppellader, boordgereedschap, navigatieschijfjes en nog veel meer.

Indien u enthousiast bent geworden na het lezen van bovengenoemde lofzang raden wij u ten zeerste aan contact op te nemen met onze showroom.
Graag tot ziens bij ons in Katwijk aan Zee!

OVERIGE COLLECTIE

CONTACT

Als u uw aanvraag verstuurt gaat u akkoord met onze privacyverklaring. De door u verstrekte gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het door u gevraagde contact of de door u gevraagde informatie. Wanneer wij telefonisch contact met u opnemen kan dit gesprek worden opgenomen voor kwaliteitsverbeteringsdoeleinden.