
320ci E46 Clubsport
Jaar
2003
KM stand
104.404km
Prijs
€17.500,-
 
Beschikbaar
Transmissie
Automaat
Tellerstand
206.360 km
Vermogen
250 / 184
Prijs
€19.950,-
Merk
Volkswagen
Model
Golf
KM stand
206.360 km
Datum eerste toelating
13-04-2007
Transmissie
Automaat
Brandstof
Benzine
Carrosserie
Overig
Kleur
Grijs
Aantal versnellingen
6
Btw marge
Marge
Schade: schadevrij
Hier klinkt dat herkenbare geluid weer! Een lage, borstachtige V6-dreun, opbouwend tot een hectisch gehuil bij hoge toerentallen dat de vogels uit de bomen dreigt te slaan en de wilde zwijnen het bos uit dreigt te jagen. Het is deels een raceauto, deels supercar, deels Tyrannosaurus rex in oorsprong, en zeker niet het soort kabaal dat je van een Volkswagen zou verwachten. De Volkswagen MK5 R32. En dan nog eens een erg uniek exemplaar, u als liefhebber weet waar wij het over hebben.
Deze Golf R32 van de tweede generatie sluit zich aan bij de destijds gelanceerde BMW 130i (strikt genomen ook bij de Porsche Cayman S en Aston Martin V8 Vantage) als kanshebber voor de titel van de populairste hatchback-auto die toen te koop was. Aan de voorkant is de diepe snuit bekleed met honingraatgaas van de Golf GTI vervangen door een verchroomde snuit gevuld met horizontale strepen, alsof je een jaloezie over een spiegel hangt. Twee grote, verchroomde uitlaatopeningen zitten aan weerszijden van het midden van de achterklep. En de zeer herkenbare 20-spaaks, 18-inch lichtmetalen velgen lachen u tegemoet. De pedalen zijn afgezet met blitse plakjes gepolijst aluminium, net als een deel van het kleine, dikke sportstuur met platte onderkant, evenals de inlay van het dashboard zelf. Nogmaals, niet erg Volkswagen. En hetzelfde kan gezegd worden van de standaard lichtgrijze stof welke wordt gebruikt voor het dashboard en de deurbekleding. Lichtgrijs lijkt nooit iets anders dan goedkoop; kijk maar naar de schoenen van de gemiddelde aardrijkskundeleraar; echter bij de Golf R32 krijgt het toch een andere betekenis. De standaardstoelen zijn al geweldig, laat staan de optionele Recaro-kuipstoelen van 5.000 euro. Ze zijn wild gevleugeld, bieden bijna stijve laterale ondersteuning en hebben zelfs sleuven waar een paar raceharnassen doorheen passen. En nee, er is nergens gepolijst glimmend werk te vinden; de rugleuningen zijn in plaats daarvan een dunne, donker metallic grijs geverfde schaal van plastic. Dit geeft het interieur een waanzinnige look.
Terug naar het lawaai. Dit is de gecombineerde creatie van de dubbele vergrote uitlaattrompetten en een forse 3,2-liter V6 die voorin is gemonteerd; zoals ook te vinden is in de Touareg, Phaeton, verschillende Audi's en de eerste generatie Golf R32 maar dan met de volle 250 PK. Er was keuze uit verschillende transmissies, een handgeschakelde zesversnellingsbak met een lange slag en een Direct Shift Gearbox (oftewel DSG) met dubbele robotkoppeling. Deze kan in volautomatische modus door zijn versnellingskeuzes struikelen maar is een ideale match voor de grote V6 wanneer hij wordt overgeschakeld naar handmatige bediening met flippers aan het stuur. Hiermee schakelt hij zo snel tussen versnellingen dat hij 0,3 seconde sneller is dan de geclaimde tijd van 0-100 km/u in 6.2 seconde. Er is nog iets veranderd ten opzichte van de "front-driven" GTI-ervaring. Dat is de afwezigheid van koppelbesturing en wielspin. Slechts een van de weinige slechte gewoontes van de andere variant Golf maar in de R32 verbannen door Volkswagens elektronisch gestuurde 4Motion vierwielaandrijving. De tractie is onwrikbaar, zelfs op vuile en natte wegen. De vering is 20 mm verlaagd ten gevolge van een gewone Golf (en dus nog 5 mm lager dan een GTI). Dikke remschijven van 345 mm voor- en 310 mm achter die worden vastgeklemd door een set felblauw bevestigde remklauwen. De blauwheid gaat verder met de naalden van de snelheidsmeter en toerenteller, die oplichten als miniatuurlichtzwaarden wanneer de (wederom standaard) bi-xenonkoplampen worden ingeschakeld.
Nu eindelijk over het door HooG Selections aangeboden exemplaar. Wat maakt deze nou zo uniek? De liefhebber zal het al gezien hebben. Echter, een exemplaar in deze uitvoering is lastig te vinden. Meestal komt u exemplaren tegen welke, óf 5-deurs, óf een elektrisch schuif/kanteldak, óf DSG, óf Recaro-kuipstoelen, óf volledig lederen interieur hebben. Echter deze heeft het allemaal gecombineerd. Onze R32 is door de eerste eigenaar besteld met vrijwel alle opties. Inclusief stoelverwarming, RNS-310 én bluetooth module. Als je als liefhebber een R32 wilt, dan wil je deze. Zo simpel is het eigenlijk. En dan ook nog is zo'n staat. Nu moeten we eerlijk bekennen dat de laatste eigenaar - toevallig ook de eigenaar van HooG Selections zelf - best wel wat dingen gedaan heeft de laatste puntjes op de i te zetten, eigenlijk voornamelijk cosmetisch. Daarnaast is de R32 zo'n 1.500 kilometer geleden voorzien van groot onderhoud en nieuwe Michelin banden. Een R32 afkomstig van een liefhebber, voor een liefhebber en klaar voor nog vele kilometers zorgeloos rijgenot. Want dat is zo'n auto; puur genieten.
320ci E46 Clubsport
2003
104.404km
€17.500,-
Beschikbaar
440i M-sport
2016
151.300km
€32.500,-
Beschikbaar
TR3A with fully overhauled engine
1961
65.883km
€29.950,-
Beschikbaar
T mit "M470 Comfort austattung" (S paket)
1970
75.005km
€139.950,-
Beschikbaar
0.6 in Montana Green
1979
19.943km
€19.950,-
Beschikbaar
Roadster with Rover 3.5 V8
1976
85.213km
€29.950,-
Beschikbaar
(XJ) 4.0 4x4 Limited | First owner
1999
94.656km
€29.950,-
Beschikbaar
Coupe 2+2 L6
1969
86.879km
€47.500,-
Beschikbaar
1200 HF S1 "Series One"
1966
94.494km
€39.950,-
Beschikbaar
XJ8 4.2 Executive from 1 Owner
2003
53.173km
€24.950,-
Beschikbaar
HooG Selections B.V.
Ambachtsweg 13
2222 AH Katwijk zh
Nederland
info@hoogselections.nl
www.hoogselections.nl
Diesel Waardenburg (verkoop)
diesel@hoogselections.nl
+31 85 043 05 86
Darcy Hoogenhout (inkoop)
darcy@hoogselections.nl
+31 85 043 05 86
Jesse Mulder (voorraadbeheer, media)
jesse@hoogselections.nl
+31 85 043 05 86
Karoenja Woudenberg (handling, aftersales)
karoenja@hoogselections.nl
+31 85 043 05 86
© Copyright 2023 – HooG Selections B.V. – Alle rechten voorbehouden
Sitemap | Privacy Policy